چرا تصاویر اینقدر مهم هستند؟
فرقی ندارد هدفمان از جذب مخاطب چه باشد، به احتمال زیاد اولین برخورد او با ما از طریق محتوای متنی و بصری خواهد بود. معمولاً در نگاه اول، محتوای تصویری و دیداری بیش از محتوای متنی توجه مخاطب را به خود جلب میکند. در واقع میتوانیم اینطور بگوییم که در دنیای امروز، محتوای متنی و تصویری باکیفیت مکمل همدیگرند.
برای مثال در وبسایتها تصاویر کمک میکنند چشمان مخاطب از یکسره خواندن متن خسته نشود و آنها بیشتر ترغیب به خواندن ادامه مطلب شوند. علاوه بر این، تصاویر مناسب و مرتبط با موضوع میتوانند به درک بهتر مطالب هم کمک کنند.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که تحقیقات نشان میدهد محتواهای دارای تصویر، بیشتر از آنهایی که هیچ عکسی ندارند به اشتراک گذاشته میشوند و بهتر هم دیده میشوند.
به این ترتیب، وقتی ما از تصاویر باکیفیت و ظاهر گرافیکی و بصری مناسب استفاده کنیم، شانسمان برای بهتر دیده شدن و جلب نظر کاربران به مراتب بیشتر میشود.
منظور از جذابیت بصری چیست؟
در اینجا وقتی از جذابیت بصری حرف میزنیم منظورمان این است که محتوای سایت یا شبکههای اجتماعی ما تا چه حد میتواند توجه مخاطب را جلب کند یا مورد پسند او قرار گیرد. اما آیا تا به حال به این فکر کردهاید که این جذابیتهای بصری واقعاً چه کارکردی دارند؟
۱- جلب توجه مخاطب
جذابیت بصری میتواند نظر و توجه مخاطب را به خود جلب کند و کنجکاوی او را برانگیزد. به این ترتیب او زمان بیشتری را به بازدید و گشت و گذار در پیج یا سایت ما اختصاص میدهد.
۲- تأثیر بر مخاطب
جذابیت بصری بر حس و حالی که مخاطب از سایت یا پیج ما میگیرد و همینطور دیدگاه و قضاوت او درباره فعالیتهای ما اثر میگذارد. جذابیت بصری باعث میشود حرفهای دیده شویم و مخاطب هم بیشتر به ما اعتماد کند.
۳- ایجاد ارتباط با مخاطب
وب سایت یا پیجی که جذابیت بصری داشته باشد، هویت خود را بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار میکند. در واقع شخصیت، ارزشها و اهداف ما یا برندمان باعث میشود مخاطب بهتر با ما ارتباط برقرار کند و بیشتر ما را به خاطر بسپارد. جذابیت بصری حتی میتواند کاری کند که مخاطب با ما احساس همدلی و نزدیکی پیدا کند.
از کوچکترین عناصر گرافیکی گرفته تا بزرگترین آنها، همگی روی حسی که مخاطب از ما و کارمان میگیرد اثر گذارند. مواردی مثل عکس پروفایل یا لوگو، تصاویر پستها و استوریهای شبکههای اجتماعی، بنرها و تصاویر وبسایت و… همه مهم هستند.
میدانید اهمیت این قضیه کی و کجا بیشتر میشود؟
وقتی مخاطب مردد مانده که ما را انتخاب کند یا سراغ گزینهها و افراد دیگری برود.
پس چطور مخاطب را جذب کنیم؟
وقتی برای برندسازی شخصیمان یا برای کسب و کارمان وقت بگذاریم و کاری کنیم که در نظر کاربران هم زیبا و حرفهای به نظر بیاید، به مخاطب نشان میدهیم که به فکرش هستیم و میتواند به ما اعتماد کند. به این ترتیب در ذهن مخاطب، ما گزینه بهتری خواهیم بود نسبت به کسی که اهمیتی به ظاهر کارش نمیدهد.
جمعبندی
تصاویر اولین عناصری هستند که مخاطب در بازدید از رسانههای ما با آنها مواجه میشود. به همین دلیل استفاده از عکسها و طرحهای باکیفیت و مناسب برای جذب مخاطبان ضروری است. اما جذابیت بصری فقط به زیبایی کار محدود نمیشود، بلکه کمک میکند سایت یا محتوای ما به راحتی قابل استفاده و کارآمد باشد و رضایت و اعتماد مخاطب را هم جلب کند. اگر آنها تجربه خوبی از بازدید از پیج یا سایت ما داشته باشند ممکن است دوباره به سراغمان بیایند. تولید محتوای تصویری باکیفیت میتواند یک مخاطب یا کاربر را تبدیل به دنبالکننده یا مشتری ما کند، زیرا کمک میکند بهتر دیده شویم و بیشتر در ذهن مخاطب بمانیم.
چطور عکسهای بهتر و باکیفیتتری پیدا کنیم؟
در قسمتهای بعدی به این موضوع میپردازیم. ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه بهاریات بودید.
اگر درباره این مطالب سؤالی دارید یا راهنمایی میخواهید میتوانید در بخش نظرات برایمان بنویسید تا کمکتان کنیم. علاوه بر این میتوانید از طریق راههای ارتباطی ما درخواست مشاوره رایگان دهید تا کاری کنیم در وبسایت و شبکههای اجتماعی بهتر و حرفهایتر دیده شوید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.
راستی اگر برای خودتان یا کسب و کارتان نیاز به عکاس و طراح گرافیک دارید هم ما درکنارتان خواهیم بود.
منابع: getfeedback, redblink, pixteller
ثبت ديدگاه